Βρίσκεστε εδώ: Αρχική Η Επιστήμη στο Ποδόσφαιρο Προ-αγωνιστικό, κατά τη διάρκεια και μετα-αγωνιστικό γεύμα. Πόσο σημαντικά είναι για το αθλητή; (Μέρος 2ο)

Προ-αγωνιστικό, κατά τη διάρκεια και μετα-αγωνιστικό γεύμα. Πόσο σημαντικά είναι για το αθλητή; (Μέρος 2ο)

PDFΕκτύπωσηE-mail

b_280_280_16777215_0___images_stories1_016-jkalokairi_mpala-diatrofi.jpg

Γράφει η Έλενα Περλεπέ, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, BSc *

Διαβάστε το 1ο Μέρος κάνοντας κλικ ΕΔΩ

Κατά τη διάρκεια της/του προπόνησης/αγώνα γεύμα

Η σημασία της υδάτωσης

Η έρευνα του Αμερικανικού Κολεγίου Αθλιατρικής τονίζει ότι οι αθλητές πρέπει να καταναλώνουν υγρά προκειμένου η αφυδάτωση που επέρχεται λόγω αυξημένης εφίδρωσης άρα και η απώλεια σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια του αγώνα/προπόνησης να μη ξεπερνά το 2%. Σε αφυδάτωση μεγαλύτερη του 2%, μειώνεται δραματικά η αθλητική απόδοση ιδιαίτερα όταν πρόκειται για θερμό περιβάλλον. Τονίζει επίσης, ότι και η υποϋδάτωση από το σώμα έως και 1% οδηγεί σε αλλαγές τόσο στη φυσιολογία όσο και στη θερμορύθμιση του οργανισμού. Χρειάζεται η κατάποση 150 ml νερού ανά 15-20 min.

Η μελέτη του J.L. Fallowfield et al 1996 οδήγησε στο συμπέρασμα ότι η κατάποση νερού ανά τακτά χρονικά διαστήματα βελτίωσε διάφορες φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού σε σχέση με τη δοκιμασία χωρίς κατάποση υγρών και ο χρόνος εξάντλησης βελτιώθηκε στη δοκιμασία κατάποσης νερού.

Κατά τη διάρκεια του αγώνα/προπόνησης απαιτούνται οι υδατάνθρακες;

Η πρόσληψη υδατανθράκων κατά τη διάρκεια της άσκησης θα προλάβει την εμφάνιση συμπτωμάτων υπογλυκαιμίας με απώτερο σκοπό την αύξηση της αθλητικής απόδοσης. Οι υδατάνθρακες που καταναλώνονται κατά τη διάρκεια της άσκησης εισέρχονται στην κυκλοφορία του αίματος σε ρυθμό που εξαρτάται από τον ρυθμό γαστρικής κένωσης και απορρόφησης τους από το λεπτό έντερο. Ο μέγιστος ρυθμός οξείδωσης των υδατανθράκων είναι 1 g/λεπτό άρα η κατανάλωση υδατανθράκων κατά τη διάρκεια μιας άσκησης θα πρέπει να είναι 30-60 g/ώρα.

Το ιδανικό αθλητικό ποτό

Σύμφωνα με το Αμερικάνικο Κολέγιο Αθλητικής Ιατρικής (2007), το ιδανικό αθλητικό ποτό πρέπει να περιέχει τα παρακάτω χαρακτηριστικά:

  • Να βρίσκεται σε θερμοκρασία 15-22ο C
  • Να έχει ευχάριστη γεύση στον αθλητή
  • Να περιέχει 4-8% υδατάνθρακες (g/100 ml)
  • Να περιέχει χλωριούχο νάτριο, το κοινό αλάτι, 0,5-0,7 Na+ g/L νερού

Η κατάποση του αθλητικού ποτού θα πρέπει να γίνεται με τέτοιο ρυθμό που να φτάνει τα 600-800 ml/h.

 

H Έλενα Περλεπέ γράφει στο Football-Academies.gr

Έλενα Περλεπέ
Πτυχιούχος Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, BSc
Ειδίκευση στην Αθλητική Διατροφή για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

Προσθήκη νέου σχολίου

Για να δημοσιοποιηθεί το σχόλιό σας θα πρέπει να συμπληρώσετε τη φόρμα επικοινωνίας. Το email που θα δώσετε πρέπει να είναι πραγματικό προκειμένου να λάβετε την σχετική ειδοποίηση έγκρισης.

Γίνε μέλος στο Football-Academies για να αποκτήσεις πρόσβαση στο σχολιασμό άρθρων. Εγγραφή

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Τελευταια Νεα Football-Academies.gr

..
..
..
..
.
.
.

..

ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ